• دوشنبه ٩ بهمن ١٤٠٢-٠٨:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٧٢
آقامیری در مجمع مشورتی و تخصصی محلات:

نظام مسائل محلات؛ رهیافتی کارآمد برای برنامه ریزان شهری

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در دور جدید نشست های مجمع مشورتی و تخصصی محلات، اولویت های عمرانی محله و منطقه برای برنامه ریزان شهری مشخص می شود؛ گفت: با توجه به کاستی رویکرد برنامه ریزی در سطح محلات شهری، ضروری است در بودجه سال ۱۴۰۳ به مقیاس محله ای در برنامه ریزی شهری توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری در پنجاه و یکمین نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران که در منطقه۴ برگزار شد؛ تصریح کرد: در دو جلسه قبل که بیشتر پیگیری مطالبات و مشکلات محلات منطقه بودیم؛ جلسات به صورت عملیاتی و کارگاهی برگزار شد. در دور سوم پیگیر تخصیص بودجه برای سال ۱۴۰۳ هستیم که چه پروژه هایی قرار است به تفکیک محلات مشخص و اجرا شود.
او با بیان اینکه  نظام مسائل محلات، رهیافتی کارآمد برای برنامه ریزان شهری است؛ گفت: در این جلسات معتمدین روی این پروژه ها نظر بدهند و اگر پیشنهاد جدیدی دارند؛ مطرح کنند. فرم هایی نیز طراحی شده که در اختیار دبیران منطقه قرار گرفته است تا میان معتمدین محلات توزیع شود.
آقامیری تأکید کرد: ارتباط ما در کمیته عمران شورای اسلامی شهر با معتمدین محلات باید یک ارتباط منظم و کتبی باشد و این درخواست ها ثبت و ضبط شود.
او افزود: این درخواست ها در کمیته عمران بررسی می شود و مورد پیگیری قرار می گیرد. ما نمی خواهیم مشکلات، صرفاً به صورت شفاهی مطرح شود. بلکه به صورت کتبی ثبت و ضبط شود و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. این اقدام باعث می شود یک کارنامه خوبی از مشکلات محله داشته باشیم.  ضمن اینکه به دنبال جمع آوری نظام مسائل محلات هستیم و بستر خوبی فراهم شده که در حال تکمیل است و کارکردهای ۱۴۰۱ تا کنون ثبت شده است و جمع کارکردها و مطالبات گذشته در این کارنامه دیده می شود.
گفتنی است در این نشست پروژه های منتخب محلات ۲۰گانه منطقه ۴ در بخش های عمرانی، حمل و نقل ترافیک، خدمات شهری و ... مطرح شد و معتمدین محلی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: